søndag 4. april 2010

Paaskemorgen slukker sorgen!

God Paaske alle sammen!

I gaar kom paaskeharen her paa galehuset. (ja vi bor her fortsatt, og vet ikke om vi slipper ut). Han tok kanskje feil av egg og pose, men vi var godt fornoeyde med hver vaar overfylte paaskepose! Takk for det!

Fortellingen om kajak-turen.
Vi stod opp tidlig for aa starte denne eventyrdagen. Etter aa ha kledd oss i plastikk-gensre, var vi klar for denne rolige og behagelige padleturen, beregnet for nybegynnere. Foerst padlet vi bort til noen seler for aa se hva de drev med, og deretter bar det ut paa det aapne hav! Motvind, boelger, saltvann i oeyene, ingen sol og mangel paa muskler. Vi var ikke i tvil om at vi absolutt ikke var egnet for dette. Men naa var vi allerede utpaa havet, saa vi padlet med livet som innsats. Etter aa ha padlet over det store havet, kom vi omsider over noen pingviner. De stod der paa berget og saa kule ut. Saa det var bra!
Etter en veldig kort pause paa en strand, bar det ut paa havet igjen. Men faktisk fikk vi medvind tilbake, saa det var bare aa surfe paa boelgene og nyte tilvaerelsen. Dette viste seg aa bli litt kinkig for Malin og Baard. Klart vi er nordmenn og de foedte naturmennesker, men havet ville ikke helt samarbeide. Dermed veltet baaten. Malin kunne ikke la vaere aa tenke paa historien guiden fortalte i bilen, om en mann som ble spist av en hai for to mnd siden rett i naerheten. Dermed fikk vi snudd baaten uventet raskt. Baard gjorde et tappert forsoek paa komme seg oppi, men falt ganske raskt uti en gang til. Vi fikk tilkalt redningshjelp av guiden, etter at Marte og han hun padlet med bare padlet fra oss. Det skal visstnok nevnes fra min venstre side her, at Marte proevde aa stoppe. (kremt) Vi kom oss trygt oppi baaten, og kunne endelig le litt av situasjoen. Heldigvis var vi de treigeste i gruppen, saa forhaapentligvis fikk ikke alle det med seg.
Saa tok vi en vanntaxi til en annen havn. Det var trygt og godt og vi fikk se litt turist-ting. Vi spiste lunsj paa et kjent fiskemarked, og paa menyen var det selvsagt fish and chips! Det var veldig godt. Aarets foerste fiskemaaltid for Baard og Malin sin del. Det var en utrolig givende dag med mye morro.

Etter det trengte vi tre dager paa aa hente inn krefter. Vi solte oss og badet, og fikk noen venner. Ti-tolv ni-aaringer som syntes det var veldig goey og sprute vann paa oss. Flaut aa bli ydmyket av mindreaarige.
Bortsett fra det er det mye som skjer her paa hostellet, alle de tre gjestene som er her vet aa lage fest.

Vi var ogsaa en tur paa Robben Island, hvor Nelson Mandela satt fengslet. Besoeket var like kort som dette avsnittet.

I dagene fremover skal vi flytte paa oss til et hostel ved stranden. Der skal vi bruke lite penger.

Hiv og hoi. Vi har det skoj:)






8 kommentarer:

  1. eg syns det hadde vert hyggelig at du mamma og kommenterte! takk paa forhaand.
    mvh marte wold 20 aar

    SvarSlett
  2. kult inlegg :-) eg savne dokker og håbe dokker kose dokker :-D

    klem benedicte :-)

    SvarSlett
  3. Shiiit så brune dokk e blitt! hørres ut som dokk har det kanon kjekt! hjemma e d ganske rolig, me jobb og bøker og børst. Meg, Evi, Idunn og Andrea va der i rundt 6 timer i går :-O hehe. Ellers glede eg meg veldig te dokk komme hjem :) <3

    SvarSlett
  4. Misunne dåkk kjempemasse folkens! utolig kjekt å lesa bloggen dåkkårs, glede meg te å se dåkk igjen og te å få oppleva Sør-Afrika :D trenge nyttige tips fra dåkk når dåkk komme hjem. Peace, Andrea

    SvarSlett
  5. Malin, jeg må spørre. Hvorfor har jeg fått det for meg at du ikke pleide å bli brun? Hvis det var tilfellet, ser jeg at det muligens er håp for meg og =D

    Dere ser så godt ut alle sammen! God påske!

    Klem fra Miriam

    SvarSlett
  6. Miriam: D e sikkert håb for både deg og meg, men eg har innsett at du trenge 4-5 måneder og de mest solrike plassene i verden for å få d t... Malin og Bård og Marte: Kor får dåkkår tag i sånne neshornpåsår? Og eg syns å huska at Malin lovte meg at u ikkje sko ner i haibur. Alt udenom d. Alvorlig talt, IKKJE JØRR D! Eller e d allerede jort? E dåkkår døe? Hilsen ein redd og øøørlide (så lide at du nesten ikkje kan se mellomromme mellom tommel og pegefinger) misunnelig Idunn.

    SvarSlett
  7. Miriam og Idunn: Takk for komplimentet..? Eg kan svara me at eg har faktisk vert brun flere ganger i mitt liv, men d va foer eg blei kjent me dkr. Saa, d e ikkje haap for dkr desverre. haha. Og naar d gjelde neshoren-paasene, saa fins di paa ein butikk i waterfront her i Cape town, me vise gledelig vei. Og me SKA ner i haibur, d loefte du snakke om kan eg ikkje huska blei avlagt, og i saafall, saa va d ein loegn. Me ska treffa haiene paa slutten av turen vaar, saann at me kan komma hjem t mammaene vaare saa di kan pleia skadene me faar.

    SvarSlett
  8. Så kjekke og fine bilder! Å så brune og fine dåkker e! Me har vært i båten i påsken, å eg tror det har gått te håve på meg for eg sitte å gynge på flat mark nå... Å som du vett Malin så har eg tatt over barnehagen her i dag siden det e planleggingsdag, festlig i kombinasjon med eksamenslesing:D
    Me glede oss te å få dåkker hjem, å Freia påskeegg står på vent i kjøleskapet;)
    Stooor klem fra Stine

    SvarSlett