mandag 19. april 2010

Enda mer Afrika!

I foelge planen hadde vi naa sittet i Oslo, spist paa Dolly Dimpel's og ventet paa flyet til Stavanger som skulle gaa om ca 1,5 time. Paa flyplassen skulle hele Stavanger staatt med aapne armer og taarer i oeynene. Og vi skulle staa ned rulletrappen og se ut som takras etter en lang flytur og luktet svette. Saa var planen aa komme hjem og ta en NORSK dusj, spise NORSK mat og sove i en NORSK seng.

Men. Vi sitter fortsatt her i Cape Town. Vi dro til flyplassen med et lite haap om at dette var lykkedagen vaar, for det var fortsatt ikke blitt bekreftet at flyet vaart var kansellert. Men det slaget i ansiktet fikk vi rett etter aa ha entret flyplassen, men det viste seg aa ikke bli dagens hardeste slag. Vi var veldig oppgitt over at vi naa maatte bli her lenger, spise samme maten, bo paa samme stedet, dusje i verdens mest uhygienske dusj i kanskje en ekstra dag, med skikkelig uflaks kanskje TO! Vi stilte oss i koe til British Airways skranke. Og koen var faktisk ikke lang en gang saa det var ihvertfall bra. Her kommer slaget. Neste ledige fly var 1. MAI!!!!! Det foeltes virkelig som et HARDT slag i ansiket, og vi maatte rygge bakover for ikke aa falle. Saa gikk vi rett til naermeste telefonkiosk for aa ringe mammaer og pappaer.

Deretter tok vi taxi tilbake til hostellet. Ironisk at taxi-sjaafoeren spurte om vi var her paa en fin ferie. Da maatte vi le. Paa hostellet var det fest som vanlig. Den samme amerikanergjengen satt i baren (som de ogsaa gjorde foer vi dro til flyplassen), som ogsaa fungerer som resepsjon. Vi sjekket inn igjen, kastet fra oss sekkene og gikk rett ut derfra. Bare for aa gjoere dagen fullkommen hadde Baard blitt litt syk. Han har store byller i ansiktet, mistet et ben og alt haaret. Ogsaa kalt forkjoelelse.

I dag har vi roet oss litt ned med tanken paa at vi er tvunget til aa vaere uhygienske og sultne i to uker til. Vi har besluttet aa bytte hostel. Et mye finere, med badebasseng og enkeltsenger. Ikke koeyesenger. Saa det kan jo bli litt bedre. Bortsett fra det, saa faar vi heldigvis dekket 4 dagers opphold av forsikringsselskapet. Saa de resterende 8 dagene faar vi tilbringe paa gata. Det er det som er saa bra med forsikring, du blir liksom alltid tatt vare paa.

Planene fremover er veldig uklare. Vi skal som sagt flytte paa oss. Kjoepe ny saape som vi kastet sist gang vi skulle reise hjem. Vaske klaer. Hadde spart alt skittentoey til mammaene vaare. Kanskje skrive en bok. Lage en film, har jo filmkamera. Klippe negler. Spille kort. Spise suppe. Off nei. La oss slippe aa spise suppe for resten av livet!!

Jaja. Vi holder dere oppdatert med alt det kjekke en kan finne paa naar verdens stoerste kvise sprer gift over verden.

Her er et kontonr. 3201 38 37073 Pengene gaar til de fattige barna i Afrika.

1. Sånn, nå har dåkk rå t ca tri pizzaer :P

2. Eg leeeeeeeeeeer. Hvis det ikkje va for at me savne dokker sånn, så kunne dokker bare vært videre på tur, det e så løye å lesa bloggen! Nå har dokker god tid til å oppdatere den. Bra at eg har fått flytta flyet fra Oslo dokker egentlig skulle reist med i dag te 1.mai, når dokker egentlig trenge det 2.mai.....Avslutningen av denne turen ser ut til å bli ganske spesiell.....Men det ordne seg for kjekke jenter og gutter :>) Kos dokker på luksus hostell med enkelt senger og dusj :>)

3. Line: Tusen takk. Du har god karma!
    Mamma: Bra at naagen kan kosa seg i denne soegelige stund. Faktisk joerr me og d. Va nettopp aa spiste paa ein mexikansk restaurant og d va herligt!!

4. Hei igjen, det er aldri så gale at det ikke er godt for noe. Nå får dere bo på luksus hostell, nyte Sør Afrika i 2 "bonus uker", bygge opp gleden av å komme hjem enda mer, kun en uke til du Malin blir 20 år når du kommer hjem, kommer hjem til fint vår vær, og enda mer begeistrete foreldre og venner som leeeeeengter veldig etter dere:-)Stå på og stor kos dere også siste uken på denne drømmeturen. Stor klem fra Pappsen Anders