søndag 7. februar 2010

Phuket

Naa er vi kommet til Phuket hvor vi traff Lena (som Baard har gaatt i klasse med), Marie, Marie og Jeanette. Vi hadde planlagt aa treffes, og vi har hatt det veldig kjekt! De skal reise videre i dag, og vi reiser i morgen til Malaysia:D Vi faar ca 4 dager i Kuala Lumpur saa reiser vi til Singapore, er der i 4 dager, saa drar vi til Australia.

Her i Phuket finnes hundre svensker som drikker whisky til frokost, de som ikke er svenske er Ladyboys. Hostellet er nok en gang veldig fint, vi har store vinduer paa rommet med utsikt over havet.

Naa kommer avsnittet om Malins biff. De som kjenner meg vet at jeg er veldig glad i biff, og kunne fint spist det til alle maaltider. I India finnes ikke ku-kjoett pga at kuen er hellig, saa jeg har virkelig hatt et tomt rom i magen min helt siden 2009. Saa... Naar vi kom til Phuket skulle jeg endelig faa spise litt kjoett. "Biffen" jeg fikk saa ut som om di hadde tygget den og lagt den paa tallerkenen min. 70% bestod av fettknuter og sener. Dessuten smakte den om om den var kokt og ikke stekt!! En gele-aktig konsistens. Definitivt turens stoerste skuffelse!! I ettertid tenker jeg at det er meget mulig at det var hund eller katt jeg spiste. Nok om det. Naa er det fortid.

I gaar var i paa en dagstur til Phi Phi-oeyene. Der finner man paradis. Vi var paa fire forskjellige strender, men hoeydepunktet var selvfoelgelig Maya Bay. Stranden hvor "The Beach" er spilt inn. Da vi kom dit stod Leonardo DiCaprio med aapne armer og viste oss rundt. Veldig koselig. Stranden er virkelig helt hvit, jeg syntes den lignet paa melis. Og vannet er helt gjennomsiktig. Det var utrolig varmt og vi har naa blitt solbrente. All farge er god farge.
Vi kjoerte ogsaa inn i en liten bukt og snorklet litt. Det var veldig goey, men jeg slet litt med teknikken med snorkelen, saa igjen fikk jeg pusteproblemer. Vi saa mange rare fisker og en ekkel tykk aal.

Vi koser oss veldig i Thailand. Her finnes ogsaa god mat i tillegg til daarlig. I gaar spiste vi meksikansk:D

Snakkes i Malaysia.

5 kommentarer:

  1. Det hørtes kjempekjekt ut! Snorkling hørres hvertfall gøy ut!
    Leit at du ikkje fikk ein god biff, malin! me kan biffa litt sammen når komme hjem :)

    SvarSlett
  2. Snorkling å sånn har eg diverse minner fra. Du sleit ikkje med pusteteknikken når me va på Bhamas, va vel verre med at du ble så solbrent...Regner med at du lærte litt av det og smurte deg godt med høy solfaktor, ca. 70 :>) Va på Rauland i helgå, fantastisk flotte løyper og slalombakker. Brukte dine (Malin) gamle slalomski,skoene var for store men det gikk greit. Har ikkje vært i slalombakken på 10 år........
    Stor klem fra mamma :>)

    SvarSlett
  3. d hørres så fantastisk kjekt ud!!

    sidde å drømme meg vekk i bloggen dåkkårs mens eg sitte me raggsokkene på å skrive litt på økologi-oppgaven min :P

    lykke te videre på reisen! kosa dåkkår :)

    klem Annette

    SvarSlett
  4. Haha off så sykt drid med den biffen, håpe dokker kose dokker! Glede meg t dokker komme hjem (enten røde som hummer eller brune som sjokolade! :P) Klem fra Lisbeth

    SvarSlett