torsdag 4. mars 2010

Lavbudsjett!

Dette innlegget er dedikert til Silje som naermest truet meg for at vi skulle oppdatere bloggen.

Siden sist har vi dratt til Brisbane. Det var en ganske stor by, men vi saa ikke saa mye av den fordi vi hadde ikke raad til bussen. Vi var i Brisbane i 6 netter. Hostellet vi bodde paa var veldig bra. Badebasseng, stort gjestekjoekken, kino, bar og en liten cafe. De tre foerste nettene bodde vi paa et eget rom, som var helt ok, felles bad, men vi pga vaar oekonomiske tilstand saa maatte flytte inn paa et fellesrom som er mye billigere. Saa vi endte opp med aa dele rom med 30 stk!!!! Vi gruet oss veldig og ikke minst pga den ikke-eksisterende air-condtitionen!! Men til vaar store overraskelse saa gikk dette veldig bra! Det var faktisk nesten litt koselig. Lufta der inne derimot, den kan nok ikke beskrives skikkelig med ord.
Det regnet fra vi kom til Brisbane til vi reiste. Saa det var ikke saa kjekt, men vi koste oss masse. Dagene ble ikke saa veldig opplevelsesrike, men avslappende. Vi stod opp, lagte frokost (broed og smoer), gikk ned til sentrum for aa sjekke siste nytt paa bloggen osv, gikk noen runder i butikkene, gikk aa handlet dagens middag paa Woolworths, tilbake til hostellet, spille kort, se film, sosialisere litt, lage middag og saa spille kort igjen. Det var en herlig uke! Aa leve paa sultegrensen er faktisk ikke saa ille saa lenge omgivelsene er bra! For de interesserte saa kan vi fortelle hva vi spiste til middag: Den ene dagen hadde vi kjoettdeig og sloeyfepasta, og det har vel egentlig aldri smakt bedre. Vi tok et valg med aa kjoepe hver vaar kylligfilet med betingelse paa at vi skulle dele de i to og ha kylling til middag to dager. DET VAR HELT FANTASTISK!!! Men den ekle risen og den smakloese sausen var bortkastet penger. men men.

Naa er vi kommet til Surfers Paradise. Og her er det veldig fint! Hostellet er nok en gang veldig bra. Deler rom med to jenter fra Sveits. Veldig koselige. Vi fikk ogsaa noen andre venner paa hostellet i gaar, Sam og Cian fra England og Irland. Hostellet arrangerte "all-you-can-eat-pizza-night" i gaar, og vi er veldig takknemlige for det! Vi betalte bare 6 dollar hver. Ca. 40 kr. Vi hadde en liten 'typisk oss' episode i gaar. Etter aa ha kommet frem til hostellet dro vi rett ut for aa finne stranden og sentrum. Det tok oss riktignok en halvtime aa finne stranden, vi satt der aa saa paa de massive boelgene, saa fant vi Woolworths og handlet inn en god del mat. Bla Taco som er dagens middag!! Kan nesten ikke vente! Saa med to baereposer hver skulle vi gaa tilbake til hostellet. Lang historie kort, vi gikk langt i 2 timer, fant ingen hostell, endte opp med aa ta taxi som kjoerte oss helt tilbake der vi startet, og vi fant ut at hostellet ligger omtrent midt i sentrum, mens vi var paa vei til neste by. Mye svette, litt kranglig, og penger tapt i en unoedvendig taxitur.

Den viktigste kunngjoeringen i dette innlegget er at Marte Wold kommer og reiser med oss i Soer-Afrika!! Vi gleder oss masse!!!! Ikke minst til aa snakke mye norsk og stavanger-dialekt! Hurra!!!!!!!! Gled deg Marte! Det er dette som er livet!

Vi har det veldig bra. Vi har aldri vaert fattigere men har aldri hatt det bedre.

Over og ut.

Baard (eller som diverse utlendinger liker aa si: bard, walt brad) og Malin (molly, merlin og Malla Lalla)